Пятница, 19.04.2024, 21:12 | Приветствую Вас Гость

Додаток 3 до Правил спортивних змагань з шахів - Правила додаткових показників

1.Загальні рекомендації

Вибір системи додаткових показників повинен бути зроблений заздалегідь та оголошений до початку змагання. У випадку, коли вибрана система виявляється неспроможною визначити переможців застосовується жереб. Плей-офф (серія вирішальних партій) є самою кращою системою, але не завжди прийнятною в першу чергу через брак часу.

2.Плей-офф (серія вирішальних партій)

1. Рекомендації до використання додаткового показника плей-офф

1) Для проведення серії потрібно виділити достатньо часу.

2) Система визначення пар гравців та контроль часу повинні бути визначені заздалегідь до початку турніру.

3) Правила змагань повинні передбачати всі випадковості.

4) Рекомендовано проводити серію вирішальних партій тільки для визначення переможця, чемпіона або гравців, що зайняли кваліфікаційні місця

5) Коли під час серії розігруються також додаткові місця (окрім першого), кожний гравець отримує місце згідно з виступом в плей-офф. Наприклад:

Три гравці грають плей-офф. Номер 1 переміг, номер 2 прийшов другим, та номер 3 третім. Гравець номер 2 отримує другий приз.

6) Якщо два гравці мають однакові показники після того, як доля першого місця вже вирішена, вони повинні поділити призові гроші, на які вони мають право. Наприклад, нокаут за чотирьох гравців. Гравці 3 та 4, які вибули у півфіналах, розподіляють порівну 3-й та 4-й призи.

7) Коли час до початку церемонії закриття обмежений, доречно змінити розклад таким чином, щоб потенційні учасники плей-офф розпочали останній тур раніше ніж, інші гравці.

8) Плей-офф повинен початися не раніш, ніж через 30 хвилин після закінчення партії останнього туру з останнім учасником серії вирішальних партій. Якщо передбачаються подальші стадії, між кожною з них повинна бути перерва не менш 10-ти хвилин.

9) За кожною грою повинен наглядати суддя. У випадку конфлікту, рішення (яке є остаточним) приймає головний суддя. Його рішення є остаточним.

10) В усіх нижченаведених прикладах кольори визначаються за допомогою жереба.

3. Рекомендації до використання додаткового показника плей-офф в умовах обмеженого часу(якщо два гравця розділили (перше) місце)

1) Вони грають міні-матч з двох партій з контролем часу 3 хвилини на всі ходи з додатковими 2 секундами за кожний хід, починаючи з першого. Якщо результатом матчу є нічия:

2) Проводиться нове жеребкування кольорів. Переможцем стає той, хто перший виграє партію. Після кожної непарної партії кольори міняються.

4. Рекомендації до використання додаткового показника плей-офф в умовах обмеженого часу для трьох гравців.

1) Вони грають одноколовий турнір з контролем часу, як у підпункті 1 пункту 3 додатку 3 цих Правил. Якщо всі три гравця знову зіграли внічию:

2) Застосовуються наступні додаткові показники з рекомендованих для колового турніру (див. пункт 14 додатку 3 до цих Правил). Для двох гравців, що залишилися застосовується процедура у підпункті 1 пункту 3 додатку 3 цих Правил.

5. Рекомендації до використання додаткового показника плей-офф в умовах обмеженого часу (для чотирьох гравців)

Якщо чотири гравця розділили перше місце: вони грають на вибування (нокаут).

Пари гравців визначаються за жеребом. Граються матчі з двох партій з контролем часу як у підпункті 1 пункту 3 додатку 3 цих Правил на вибування.

6. Рекомендації до використання додаткового показника плей-офф в умовах обмеженого часу (для п’ятьох або більше гравців)

Якщо п’ять або більше гравців розділили перше місце до їх результатів застосовуються відповідні рекомендовані показники (див. пункт 14 додатку 3 до цих Правил), таким чином, щоб залишилися чотири гравці.

7. Резервується право на необхідні зміни.

8. Коли в плей-офф вийшли лише два гравці, то за наявності часу, та за погодженням з головним організатором та головним суддею, вони можуть грати з більш повільними контролями часу.

9. Інші поширені системи додаткових показників

У кожній системі гравці будуть проранжовані в порядку убування відповідно до системи. Наступний список систем приведений без будь-якого пріоритету:

1) середній рейтинг суперників - це частка від ділення суми рейтингів суперників гравця на число турів;

2) скорочений середній рейтинг суперників – це середній рейтинг суперників за винятком одного чи більшого числа рейтингів суперників, починаючи з суперника з найменшим рейтингом;

3) система Бухгольця - є сума очок кожного суперника гравця;

4) усереднений Бухгольц 1 - це показник Бухгольця, за відрахуванням найбільшої та найменшої кількості очок партнерів;

 

5) усереднений Бухгольц 2 - це показник Бухгольця, за відрахуванням двох найбільших та двох найменших кількостей очок партнерів;

6) скорочений Бухгольц 1 - це показник Бухгольця, за відрахуванням найменшої кількості очок партнера;

7) скорочений Бухгольц 2 - це показник Бухгольця, за відрахуванням двох найменших кількостей очок партнерів;

8) результат особистої зустрічі - якщо всі гравці, які розділили місце, зустрічалися один з одним, вирішальною є сума очок, набраних у цих партіях. Гравець з найбільшою кількістю очок стає першим і так далі. Якщо деякі (але не всі) не грали один з одним, гравець з кількістю очок, яка не може бути прирівняна до будь-якої іншої гравця (якщо всі такі партії були зіграні) займає перше місце і так далі;

9) система Койя для колових турнірів - враховується кількість очок, набраних проти всіх суперників, які досягли 50% результату чи більше;

10) розширена система Койя - система Койя може бути розширена, крок за кроком, включенням очкових груп із меншим за 50% результатом або обмежена, крок за кроком, виключенням очкових груп із більшим за 50% результатом;

11) кількість партій зіграних чорним кольором - більша кількість партій, що грались чорними фігурами (не зіграні партії вважаються такими, що були зіграні білими фігурами);

12) система Зоннеборна-Бергера;

13) система Зоннеборна-Бергера для особистих турнірів - це сума очок партнерів гравця, які програли йому та половина суми очок партнерів, з якими він зіграв унічию;

14) система Зоннеборна-Бергера для командних турнірів – це сума, що складається з кількості очок команд суперників, кожне помножене на кількість очок, набраних проти цієї команди суперника;

15) командні змагання - кількість очок за матчі, якщо основний показник кількість очок за партії, наприклад: 2 очки за виграний матч (команда набрала більше очок, ніж команда суперник); 1 очко за нічийний матч; 0 очок при програші матчу;

16) командні змагання - загальна кількість очок за партії за умови рівності кількості очок за матчі.

9. Системи, які використовують результати як гравця, так і його суперників:

1) Зоннеборна-Бергера;

2) система Койя для колових турнірів;

3) розширена система Койя;

4) кількість виграних партій;

5) результат особистої зустрічі;

10. Системи, які використовують результати команди:

 

1) очки за матчі у командному змаганні;

2) очки за партії у командному змаганні, в якому основний показник – очки за матчі - підраховується загальна кількість набраних очок;

3) результат особистої зустрічі;

11.Системи, які використовують результати суперників (очки підраховуються тільки після застосування правил відносно партій, які не були зіграні):

1) система Бухгольця;

2) усереднений показник Бухгольця (скороч. Бухгольц);

3) усереднений Бухгольц 2;

4) скорочений Бухгольц 1;

5) скорочений Бухгольц 2;

6) сумарний Бухгольц: сума Бухгольців суперників;

7) система Зоннеборна-Бергера;

8) система Зоннеборна-Бергера для особистих турнірів;

9) система Зоннеборна-Бергера для командних турнірів A: сума добутків очок за матчі набраних командами-суперниками та очок за матчі набраних проти цих команд-суперників;

10) система Зоннеборна-Бергера для командних турнірів Б: сума добутків очок за матчі набраних командами-суперниками та очок за партії набраних проти цих команд-суперників;

11) система Зоннеборна-Бергера для командних турнірів В: сума добутків очок за партії набраних командами-суперниками та очок за матчі набраних проти цих команд-суперників, або;

12) система Зоннеборна-Бергера для командних турнірів Г: сума добутків очок за партії набраних командами-суперниками та очок за партії набраних проти цих команд;

13) скорочена система Зоннеборна-Бергера для командних турнірів A: сума добутків очок за матчі набраних командами-суперниками та очок за матчі набраних проти цих команд-суперників, виключаючи команду-суперника яка набрала найменшу кількість очок за матчі;

14) скорочена система Зоннеборна-Бергера для командних турнірів Б: сума добутків очок за матчі набраних командами-суперниками та очок за партії набраних проти цих команд-суперників, виключаючи команду-суперника яка набрала найменшу кількість очок за матчі;

15) скорочена система Зоннеборна-Бергера для командних турнірів В: сума добутків очок за партії набраних командами-суперниками та очок за матчі набраних проти цих команд-суперників, виключаючи команду-суперника яка набрала найменшу кількість очок за партії;

16) скорочена система Зоннеборна-Бергера для командних турнірів Г: сума добутків очок за партії набраних командами-суперниками та очок за партії набраних проти цих команд, виключаючи команду-суперника яка набрала найменшу кількість очок за партії.

12. Системи, які використовують рейтинги в особистих змаганнях (всі гравці мають рейтинг)

Якщо гравець вирішить не грати більше ніж дві партії у турнірі, його середній рейтинг суперників (також скорочений) повинен вважатися меншим ніж у будь-якого гравця, який зіграв більшу кількість партій:

1) середній рейтинг суперників - це частка від ділення суми рейтингів суперників гравця на число турів;

2) скорочений середній рейтинг суперників – це середній рейтинг суперників за винятком одного чи більшого числа рейтингів суперників, починаючи з суперника з найменшим рейтингом.

13. Незіграні партії під час розрахунку показників Бухгольця

Для обрахунку додаткових показників гравець, який отримав результат «без гри» вважається таким, що грав з т. з. «віртуальним суперником», який мав стільки ж очок перед цим туром; отримав у цій партії результат протилежний результату гравця; зіграв унічию усі партії, що залишилися.

Для обрахунку Бухгольця усіх суперників гравця результатом усіх його партій, які не були зіграні, вважається нічия.

14. Рекомендовані системи додаткових показників

В залежності від системи змагань наступні правила додаткових показників наведені у рекомендованому порядку використання:

1) особистий коловий турнір: результат особистої зустрічі, більша кількість перемог, система Зоннеборна-Бергера, система Койя;

2) командний коловий турнір: очки за матчі (основний показник – очки за партії), або очки за партії (якщо основний показник – очки за матчі), результат особистої зустрічі, система Зоннеборна-Бергера;

3) особистий турнір за швейцарською системою (рейтинги гравців суперечливі): результат особистої зустрічі, більша кількість перемог, більша кількість партій чорним кольором (незіграні партії вважаються такими, що були зіграні білим кольором), скорочений Бухгольц 1, Бухгольц, система Зоннеборна-Бергера;

4) особистий турнір за швейцарською системою (рейтинги гравців несуперечливі: результат особистої зустрічі, більша кількість перемог, більша кількість партій чорним кольором (незіграні партії вважаються такими, що були зіграні білим кольором), скорочений середній рейтинг суперників, скорочений Бухгольц 1, Бухгольц, система Зоннеборна-Бергера;

5) командний турнір за швейцарською системою: очки за матчі (основний показник – очки за партії), або очки за партії (якщо основний показник – очки за матчі), результат особистої зустрічі, скорочений Бухгольц 1, Бухгольц, система Зоннеборна-Бергера.

Мировой рейтинг
2700chess.com for more details and full list 2700chess.com for more details and full list
Форма входа
Друзья сайта
  • Федерация шахмат Украины

  • Днепропетровская областная шахматная федерация

  • Федерация шахмат Кривого Рога

  • Грузоперевозки по Кривому Рогу и Украине до 3 тонн по доступным ценам

    Реклама
    Абилит - фото и видеосъемка в Кривом Роге
    Поиск
    Календарь
    «  Апрель 2024  »
    ПнВтСрЧтПтСбВс
    1234567
    891011121314
    15161718192021
    22232425262728
    2930
    Архив записей
    Статистика





    Онлайн всего: 1
    Гостей: 1
    Пользователей: 0
    free counters